1. Naklejka JDM Wojownik – czym się charakteryzuje?
Nasze naklejki wykonywane są dwiema metodami.
Pierwsze – wycinamy ploterem z jednobarwnych samoprzylepnych folii. Naklejki te posiadają nałożony papier lub folię transportową służącą do przeniesienia grafiki w docelowe miejsce. Pamiętaj, aby po aplikacji papier lub folię transportową usunąć.
Drugi rodzaj naklejek to naklejki drukowane na samoprzylepnej folii, które są zabezpieczone dodatkową, przezroczystą warstwą laminatu. Naklejka JDM Wojownik należy do tej właśnie grupy.
2. Dlaczego nasze naklejki motoryzacyjne są trwałe?
Naklejki ploterowe wykonujemy z najwyższej jakości polimerowych folii samoprzylepnych (Oracal, Avery, Mactac), gwarantujących wieloletnie użytkowanie.
Naklejki drukowane wykonywane są również na foliach polimerowych i dodatkowo zabezpieczane przezroczystą warstwą laminatu. Warstwa ta chroni nadruk przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz szkodliwym promieniowaniem UV, dzięki czemu kolory nie blakną.
3. Jak przygotować powierzchnię do przyklejenia naklejki JDM?
Przed przyklejeniem naklejki powierzchnię należy umyć i odtłuścić. Powierzchnia ta powinna być czysta, bez pyłu i innych zanieczyszczeń. Do odtłuszczania najlepiej użyć alkoholu izopropylowego (IPA), zmywacza silikonowego (środki dostępne w każdej mieszalni lakierów) lub acetonu. W ostateczności, jeśli nie masz nic z wcześniej wymienionych środków pod ręką, może to być wódka. Ważne, by był to czysty alkohol, nie smakowy. Nie zalecamy używania rozcieńczalników i rozpuszczalników, ponieważ zostawiają one po sobie niechcianą warstwę. Powłoka ta może pogorszyć proces klejenia. Pamiętaj też, że środki nabłyszczające karoserię, takie jak woski czy Quick Detailery, mogą utrudnić lub wręcz uniemożliwić prawidłową aplikację naklejki.
4. Jak przykleić naklejkę dekoracyjną krok po kroku?
W przypadku naklejek drukowanych składających się z jednego elementu (bez folii transportowej), wystarczy naklejkę oderwać od papierowego podkładu i przenieść na docelowe miejsce. Następnie stopniowo docisnąć (najlepiej raklą lub miękką szmatką) tak aby pod naklejką nie pozostały pęcherze powietrza.
Naklejki wycinane ploterem, (przeważnie są to naklejki bez tła) należy przed przyklejaniem położyć na płaskiej powierzchni a następnie za pomocą rakli (lub karty kredytowej) docisnąć folię transportową (papier transportowy) do właściwej naklejki. Po odwróceniu naklejki wzorem „do dołu” usuwamy PAPIER PODKŁADOWY od naklejki (nie naklejkę od papieru podkładowego), tak aby wszystkie elementy stanowiące naklejkę pozostały na transporcie. Jeśli jakiś element naklejki zostaje na papierze podkładowym, dociśnij ponownie transport do naklejki.
W przypadku małych naklejek, jak naklejka JDM Wojownik, papierowy podkład można usunąć w całości, natomiast w przypadku większych rozmiarów naklejek zaleca się robić to stopniowo. Po oderwaniu papieru przyklejamy naklejkę w docelowym miejscu i ponownie dociskamy przez transport. Dzięki temu żaden z fragmentów naklejki nie pozostanie na folii transportowej. Następnie odrywamy transport, delikatnie i powoli, najlepiej pod dużym kątem.
Instrukcja przyklejania naklejek dostępna jest również na fabrycznym kanale w serwisie YouTube.
5. Jak usunąć stare naklejki z samochodu?
Do usunięcia starych naklejek na pewno nie zalecamy stosowania żadnych ostrych narzędzi. Skalpel, nożyk – tym na pewno prędzej można uszkodzić lakier samochodu niż usunąć starą naklejkę i pozostały po niej klej.
To co jest potrzebne to na pewno temperatura i nieco chemii. Naklejkę wystarczy podgrzać suszarką lub opalarką. W przypadku opalarki zalecana jest jednak ostrożność, ponieważ zbyt mocne nagrzewanie naklejki może spowodować uszkodzenie lakieru lub pęknięcie szyby. Podgrzany klej staje się bardziej elastyczny a folia może się znacznie bardziej odkształcać zamiast pękać i zrywać w postaci drobnych fragmentów.
Po usunięciu naklejki może zdarzyć się tak, że na lakierze czy też szybie wciąż zostaną pozostałości kleju. Do ich usunięcia można zastosować chociażby benzynę ekstrakcyjną. Niektórzy stosują rozpuszczalnik nitro, pamiętać jednak należy że dłuższy kontakt rozpuszczalnika z lakierem może spowodować jego trwałe uszkodzenie.
Niezależnie od wybranej chemii pamiętaj o używaniu czystych ściereczek tak aby nie zarysować lakieru ewentualnymi zanieczyszczeniami na brudnej szmatce.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.